Kalite Yönetim Birimi

Kalite Yönetim Birimi; 

*      Kalite Yönetim Sorumlusu ve görevlendirilen Kalite Yönetim Birimi çalışanları tarafından kurumun kalite yönetim sistemi çalışmaları yürütülür.

*      SKS-ADSH standart seti çerçevesinde yürütülen çalışmalarda, bölüm kalite sorumlularıyla koordinasyon içerinde ve tüm bölümlere yönelik çalışmaların yürütülmesini sağlar.

*      SKS- ADSH Kalite Yönetimi bölümünde bulunan standartlara göre çalışmalarını yürütür.

*      Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi kapsamında sağlıkta kalite standartlarına uygun çerçevede düzenlemeler yapar.

*      Kurumsal amaç ve hedeflerin üst yönetim, bölüm yöneticilerinin ve bölüm kalite sorumlularının katılımı ile belirlenmesini sağlar.

*      Kurumsal amaç ve hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik uygulama adımlarını içeren eylem planının hazırlanmasını sağlar ve kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaların takibinden sorumludur.

*      SKS doğrultusunda gerçekleştirilen öz değerlendirmeleri yönetir. Üst yönetimin Öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklara yönelik hazırladığı rapor ve toplantı ile bilgilendirir. Öz değerlendirme sonuçlarını ve sorumluluk alanındaki sağlıkta kalite göstergelerine yönelik verileri, ilan edilen takvime göre Bakanlıkça oluşturulan elektronik sisteme kaydeder. Değerlendirme sonuçlarına göre gerekli görülen iyileştirme faaliyetlerinin gerçekleştirilmesini sağlar.

*      İstenmeyen Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetir.

*      Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetir.

*      Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi.) yönetir.

*      “Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik” doğrultusunda Bakanlıkça hazırlanan sağlıkta kalite göstergeleri Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi Başkanlığının resmi internet sitesinde yayınlanarak yürürlüğe giren ve elektronik ortamda yayınlanan göstergelerin takibi ve Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemine (TÜR-GÖS) sonuçların girilmesinden sorumludur.

*      Bölüm kalite sorumluları ile koordineli çalışılarak, bölümlerin SKS ADSH’ye yönelik, mevcut durumu; öz değerlendirme sonuçları, DİF, İstenmeyen Olay Bildirimleri, istatistiki veriler, eğitim, enfeksiyon oranları, el hijyeni uyumu, gösterge yönetimi izlemleri, vb. sonuçlarının takibi ve Üst yönetim, bölüm yöneticileri, bölüm kalite sorumlularının katılımı ile yılda en az iki kez ve işleyişe bağlı olarak ihtiyaç duyulduğunda değerlendirme toplantılarının yapılmasını ve gerekli iyileştirme faaliyetler başlatılmasını sağlar.

*      Öz Değerlendirme Prosedürüne göre yılda en az iki kez olmak üzere göre öz değerlendirme yapılır. Öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklar üst yönetime rapor edilir. Gerekirse düzeltici ve iyileştirici faaliyetlerin başlatılması ve takibi sağlanır.

*      Yazılı düzenlemeler ve dokümanlar için, Doküman yönetim sistem kurulmasının sağlanmasından sorumludur.

*      Düzeltici ve iyileştirici faaliyetlerin izlenmesine yönelik düzenleme oluşturulması, belirlenen kurallar çerçevesinde DİF faaliyetlerinin kayıt altına alınmasını ve izlenmesini sağlar.

*      KYB, SKS ADSH’ye göre kurumun mevcut durumunu ( Hedefler, öz değerlendirme sonuçları, istenmeyen olay bildirimleri, komite çalışma raporları, DÖF raporları, gösterge sonuçları, memnuniyet raporları vb.)  tespit ederek, iyileştirme alanlarını belirlenmesi ve üst yönetime raporlandırılması ve takibinin yapılmasını sağlar.

*      Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmelik ve diğer mevzuatlarına göre yapılması gereken çalışmaları yürütür.

*      Sağlıkta kalite değerlendirmesi sırasında değerlendirici tarafından talep edilen SKS’ye esas bilgi ve belgeleri sunar, değerlendirmeye ilişkin faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli çalışmayı yapar.

*      Bakanlık değerlendirmeleri sonucunda “kısmen karşılanıyor” ve “karşılanmıyor” olarak tespit edilen standart ve göstergelere yönelik kalite iyileştirme eylem planlarının yapılmasını sağlar.

*      SKS çerçevesinde belirlenen komite, ekip ve kurullara üye olarak katılarak, gerekli çalışmaları yürütür.

      Bölüm Kalite Sorumluları:

*      Bölüm Kalite Sorumluları, SKS içerisinde yer alan bölümlerin her biri için, ilgili bölümün SKS-ADSH standartları ve rehberlerine yönelik çalışmaları yapmak üzere, görevlendirme yapılır.

*      Bölümüyle ilgili sağlıkta kalite göstergeleri, kurum kalite göstergeleri, klinik kalite ve kurum verimlilik için gerekli verilerin toplanmasından ve gösterge kartlarına uygun olarak hedef değere ulaşılmasının sağlanması, ulaşılamadığı durumlarda ise DİF başlatılarak hedef değere ulaşılmasının sağlanması için uygun faaliyetlerin yapılmasından,

*      Bölüm Kalite Sorumluları ve görev, yetki ve sorumlulukları belirlenerek, Görev tanımları dokümanları içerisinde bulunmaktadır.

Komiteler ve Ekipler:

SKS çalışmaları kapsamında ve mevzuat gereği kurulan komiteler;

 

*        Eğitim Komitesi

*        Tesis Güvenliği Komitesi

*        Kurum Verimlilik Komitesi

*        Klinik Kalite İyileştirme Komitesi

*        Hasta Güvenliği Komitesi

*        Enfeksiyon Kontrol Komitesi

*        Risk Yönetim Kurulu

*        İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu

SKS çalışmaları kapsamında ve mevzuat gereği kurulan ekipler;

*          Bina Turları Ekibi

*          İlaç Yönetim Ekibi

*          Kırmızı Kod Yönetim Ekibi

*          Kırmızı Kod Müdahale Ekibi

*          Mavi Kod Yönetim Ekibi

*          Mavi Kod Uygulama Ekibi

*          Beyaz Kod Yönetim Ekibi

*          Acil Durum Ve Afet Yönetim Ekibi

*          Bilgi Güvenliği Ekibi

*          Anket Değerlendirme Ekibi

*          Anket Uygulama Ekibi

*          Hasta ve Yakınları Görüş-Öneri Değerlendirme Ekibi

*          Çalışan Görüş- Öneri Değerlendirme Ekibi

*          Risk Değerlendirme Ekibi 

Kalite Yönetim Sistemi Organizasyon Yapısı ve Şeması

Kalite Yönetim Sistemi Organizasyon Şeması

03 Temmuz 2024